Monday, November 23, 2009

Tahniah Pak Ngah!

Saya masih ingat tanggal 30 September 2009, kali pertama saya bertemu dengan Pak Ngah di TTDI, KL. Jam telah melewati detik 12 malam. Diskusi tentang MXM diteruskan, soalan demi soalan, jawapan demi jawapan saya kupas, sehingga tanpa saya sedar jam telah hampir 5 pagi. Sebelum saya bertolak pulang ke Melaka, Pak Ngah bersetuju untuk hadir sendiri ke HQ MXM pada keesokan harinya untuk mendaftarkan diri. Tahniah Pak Ngah!

Hari ini, hanya setelah 6 minggu, kumpulan Pak Ngah di Ipoh, KL dan Kuantan telah berkembang dengan pesat.

Saya hargai Prinsip Perniagaan "P" yang Pak Ngah kongsikan pada saya dan hari ini ianya menjadi salah satu inspirasi saya.

PRINSIP PERNIAGAAN "P"

Para Pendengar, Para Pemimpin, Para Pengedar
Pandai-Pandailah Pilih Pasangan Perniagaan
Percayalah Perjuangan Perniagaan Payah Pada Peringkat Permulaan
Pemalas, Pemalu, Pendek Pemikiran,
Perangkap Perhentian Pada Perjuangan Perniagaan

Para Pendengar, Para Pemimpin, Para Pengedar
Persediaan Perlu Padu
Peganglah Pedoman, Peganglah Panduan
Pakailah Penasihat, Pakar-Pakar Profesional Perniagaan
Pemahaman Perancangan Perniagaan
Pengetahuan Penjualan Produk
Prinsip Perniagaan Perlu Prihatin, Produktif
Paling Penting... Paling Penting...
Perlu Pelaburan Pemikiran
Pasti Peningkatan Prestasi

Terima kasih Pak Ngah.